Menü Kapat

Yeşil Elma ile Zayıflama Mümkün mü ?

Elma sağlıklı, lezzetli ve Dünya’nın en popüler meyveleri arasındadır. Aslen Orta Asya kökenli olan elma ağacında (Malus domestica) yetişirler.

“Günde bir elma doktoru uzak tutar” derler. Elma antioksidanlar, C Vitamini, A Vitamini, K Vitamini gibi vitaminler, lif, mineraller ve sağlığınız için faydalı olan diğer önemli besinler açısından zengin olması nedeniyle gerçekten de öyledir.

Yeşil Elma Besin Değeri

Yaklaşık bir orta boy elma -182 gram – aşağıdaki besin maddelerini içerir:

Kalori: 95
Karbonhidrat: 25 gram
Lif: 4 gram
C Vitamini: Referans Günlük Alımın (RDI) % 14’ü
Potasyum: RDI’nin % 6’sı
K Vitamini: RDI’nin % 5’i
Manganez, Bakır ve A, E, B1, B2 ve B6 vitaminleri için günlük ihtiyacınızın % 2-4’ünü sağlar.

Elma, sağlık yararlarının çoğundan sorumlu olan çeşitli antioksidan bitki bileşiklerinde yüksektir. Bunlar şunları içerir

Kuersetin

Birçok bitki gıdasında da bulunan bir besin maddesi olan kuersetin, hayvan çalışmalarına göre anti-inflamatuar, antiviral, antikanser ve antidepresan etkilere sahip olabilir.

Kateşin

Doğal bir antioksidan olan kateşin de yeşil çayda büyük miktarlarda bulunur ve hayvan çalışmalarında beyin ve kas fonksiyonlarını iyileştirdiği gösterilmiştir.

Klorojenik asit

Kahvede de bulunan klorojenik asidin kan şekerini düşürdüğü ve bazı çalışmalarda kilo kaybına neden olduğu bulunmuştur.

Yeşil Elma Sağlık Yararları

Metabolizmayı artırır

Yeşil elmada bulunan yüksek lif, metabolizmayı artırmaya yardımcı olur. Yüksek lif, detoksifikasyon sürecini uyarır ve sindirim sistemini temiz tutar.

Tek bir orta boy elma (100 gram), yaklaşık 4 gram lif içerir ki bu günlük ihtiyacın % 17’sini karşılar.

Liflerinin bir kısmı, pektin adı verilen çözünmeyen ve çözünür liflerden gelir. Çözünür lif, kısmen bağırsaklarınızdaki dost bakterileri beslediği için sayısız sağlık yararı ile ilişkilidir.

Lif ayrıca kan şekeri düzeylerini düşürürken ve sindirim işlevini artırırken tokluğun artmasına ve kilo kaybına neden olabilir.

Karaciğer dostudur

Antioksidanlar, karaciğerinizi koruyan doğal detoksifiye edici maddelerdir. Yeşil elmaları kabuğuyla birlikte yiyin. Yeşil elma karaciğeri ve sindirim sistemini sağlıklı tutar. Bağırsak hareketini kolaylaştırabilir ve bağırsak sisteminiz daha temiz olur.

Kemikleri güçlendirir

Meyve yemek, kemik sağlığının bir göstergesi olan daha yüksek kemik yoğunluğu ile bağlantılıdır.

Araştırmacılar, meyvelerdeki antioksidan ve antienflamatuar bileşiklerin kemik yoğunluğunu ve gücünü artırmaya yardımcı olabileceğine inanıyor.

Kalsiyum, yoğun ve güçlü kemikler için gereklidir. Özellikle kadınlarda kemik zayıflaması sık görülür. 30’dan sonra kemik yoğunluğu azalır. Menopozdaki kadınlar diyetlerine yeşil elmayı dahil etmelidir. 

Yağ ve kilo vermeye yardımcı olur

Yeşil elma lif bakımından zengin bir meyve olduğu için kilo vermede faydalıdır. Yeşil elma daha düşük şeker seviyelerine sahiptir ve daha fazla mineral ve antioksidan içerir. İçeriğindeki K vitamini kan dolaşımını hareketli tutar.

Akciğer koruyucusudur

Araştırmalara göre, günlük yeşil elma tüketimi, akciğerlerle ilişkili riskleri % 23 oranında azalır. Astım riskini azaltır.

Antioksidan bakımından zengin elma, akciğerlerinizi oksidatif hasardan korumaya yardımcı olabilir.

68.000’den fazla kadın üzerinde yapılan büyük bir araştırma, en çok elma yiyenlerin en düşük astım riskine sahip olduğunu buldu.

Elma kabuğu, bağışıklık sistemini düzenlemeye ve iltihabı azaltmaya yardımcı olabilecek flavonoid kersetin içerir. Bunlar astımı ve alerjik reaksiyonları etkileyebileceği iki yoldur.

Düzenli sigara içenler, her gün yeşil elma yiyerek bir miktar daha az zehirlenirler.

Göz dostudur

Yeşil elma A Vitamini açısından zengindir. A Vitamini görmeyi iyileştirmeye yardımcı bir vitamindir.

Anti-Enflamatuar özelliktedir

Elmaları yerken kabuğunu atmayın. Elma kabuğu, elmanın eti kadar sağlıklıdır ve detoksifiye edici elementler içerdiğinden sağlığınızı iyileştirebilir. Yeşil elma bağışıklığınızı güçlendirir ve inflamasyonu önler.

Yüksek Kolesterolü ve Kan Basıncını Düşürür

Yeşil elmanın kardiyovasküler sistemi iyileştirdiği birçok çalışma ortaya koymuştur. Çözünür lif kolesterol seviyesini düşürebilir. Felç riskini % 52 oranında azaltır.

Cilt dostudur

Yeşil elma size rüya gibi bir cilt kazandırmak için mükemmel bir gıdadır. Birçok cilt bakım ürününde yeşil elma suyu bulunur. 

Yeşil elma, hücreleri cildi bozabilecek ve cilt kanserine neden olabilecek tehlikeli radyasyonlara karşı koruyan C Vitamini taşır. Cildi beslediği için cildi çeşitli hastalıklardan ve egzama ve koyu halkalar gibi sorunlardan korur. Düzenli olarak yeşil elma tüketimi akne oluşumundan kurtulmanızı sağlayabilir.

Yaşlanmaya karşı savaşır

Yeşil elmada bulunan deoksidanlar yaşlanmayı geciktirir ve cildinizin erken yaşlanmasını önler. A vitamini, C vitamini, fenol kırışıklıklar, ince çizgiler ve koyu halkalarla savaşmak için vücudunuzu güçlendirir.

Saç Faydaları

Vücudunuzu sağlıklı hale getirmenin yanı sıra, yeşil elma saçlarınız ve saç deriniz için harika bir meyvedir. Bir dizi farklı içerikle yüklü yeşil elma saçınızı güçlendirir ve büyümeyi artırır.

Yeşil elma kabuğu ve yapraklarından yapılan macun kepeği kontrol edebilir. Yeşil elma suyu ayrıca saç derisine düzenli olarak uygulandığında kepeği azaltır.

Kalp dostudur

Elma ayrıca zengin bir polifenol kaynağıdır. Sağlık yararlarının çoğundan muhtemelen polifenoller sorumludur. Bu polifenollerden biri, kan basıncını düşürebilen flavonoid epikateşin’dir.

Flavonoidler, kan basıncını düşürerek, “kötü” LDL oksidasyonunu azaltarak ve antioksidan görevi görerek kalp hastalığını önlemeye yardımcı olabilir.

Elma kalp sağlığını çeşitli şekillerde destekler. Kolesterolü düşürmeye yardımcı olan çözünür lif bakımından zengindir. Ayrıca düşük kan basıncı ve felç riski ile bağlantılı polifenollere de sahiptirler.

Diyabet’ten korur

Elma esas olarak karbonhidrat ve sudan oluşur. Fruktoz, sakaroz ve glikoz gibi basit şekerler açısından zengindirler.

Yüksek karbonhidrat ve şeker içeriğine rağmen, glisemik indeksleri (GI) 29-44 arasında değişir ki bu düşüktür.

Düşük GI gıdalar, kan şekeri seviyenizi yükseltmek yerine dengede tutmaya yardımcı oldukları için kan şekeri kontrolüne ve kilo yönetimine yardımcı olabilir.

Büyük bir çalışmada, günde bir elma yemek, hiç elma yememeye kıyasla tip 2 diyabet riskinin % 28 daha düşük olmasıyla bağlantılıydı.

Elmadaki polifenollerin pankreasınızdaki beta hücrelerinde doku hasarını önlemeye yardımcı olması mümkündür. Beta hücreleri vücudunuzda insülin üretir ve genellikle tip 2 diyabetli kişilerde hasar görür.

Prebiyotik etkilidir

Elma, prebiyotik görevi gören bir lif türü olan pektin içerir. Bu, bağırsaklarınızdaki iyi bakterileri beslediği anlamına gelir.

İnce bağırsağınız sindirim sırasında lifi emmez. Bunun yerine, iyi bakterilerin büyümesini destekleyebileceği kolonunuza gider. Ayrıca vücudunuzda dolaşan diğer yararlı bileşiklere dönüşür.

Kanseri Önlemeye Yardımcı Olabilir

Bilim adamları, potansiyel kanser önleyici etkilerinden antioksidan ve antienflamatuar etkilerinin sorumlu olabileceğine inanmaktadır.

Mideyi korur

Elma, NSAID’lerin Neden Olduğu Mide Yaralanmalarına Karşı Koruyabilir

Steroid olmayan antienflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) olarak bilinen ağrı kesici sınıfı, midenizin astarına zarar verebilir.

Elmalardaki iki bitki bileşiğinin – klorojenik asit ve kateşin – özellikle yararlı olduğu düşünülmektedir.

Sinir sistemini korur

Elma Beyninizi Korumaya Yardımcı Olabilir.

Elma suyu, yaşla birlikte azalabilen bir nörotransmitter olan asetilkolin’in korunmasına yardımcı olabilir. Düşük asetilkolin seviyeleri Alzheimer hastalığı ile bağlantılıdır.

Yeşil elma, kırmızı elmadan daha mı sağlıklıdır ?

Esasen, besin seviyesi her iki elmada da aynıdır. C vitamini, A vitamini, mineraller, antioksidanlar vardır. Yeşil elmadaki şeker seviyesi kırmızı elmadan daha düşüktür. Bu nedenle, şeker hastaları yeşil elma tüketebilir.

YEŞİL ELMA İLE ZAYIFLAMA MÜMKÜN MÜ ?

Elmaların iki özelliği – yüksek lif ve düşük kalori içeriği – onları kilo vermeyi kolaylaştıran bir yiyecek yapar.

Bu nedenle elma yemek günlük kalori alımınızı azaltabilir ve uzun süreli kilo kaybını teşvik edebilir.

12 haftalık bir çalışmada, günde 1,5 büyük elma (300 gram) yemeleri talimatı verilen kadınlar, çalışma boyunca 1,3 kg kaybetti.

Bu nedenle, bu meyve, özellikle öğünler arasında veya öncesinde yenirse, kilo verme diyetine faydalı bir katkı olabilir.

Aslında orta boy bir elmanın yaklaşık % 86’sı sudan oluşur. Su açısından zengin gıdalar oldukça doyurucudur ve bu da genellikle kalori alımının azalmasına neden olur.

Elma gibi düşük kalorili gıdalar, su ve lif bakımından yüksek olma eğilimindedir. Orta boy bir elmanın sadece 95 kalorisi vardır ama bol su ve lif içerir.

Orta boy bir elma 4 gram lif içerir. Bu, kadınlar için önerilen lif alımının % 16’sı ve erkekler için % 11’dir ve bu, düşük kalorili içerikleri göz önüne alındığında son derece yüksektir.

Elmanın Olası Zararları

Elma genellikle iyi tolere edilir.

Bununla birlikte, bazı insanlarda gaz ve karın ağrısı da dahil olmak üzere sindirim semptomlarına neden olan geniş bir lif kategorisi olan FODMAP’leri içerdikleri için irritabl bağırsak sendromu (IBS) olan kişilerde sorunlara neden olabilirler.

Fruktoz içeriği, fruktoz intoleransı olan kişiler için de sorunlu olabilir.

Özetle sağlıklı bir meyve istiyorsanız, elma mükemmel bir seçimdir.

 

 

 

Benzer Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir