Menü Kapat

Leblebi ile Zayıflama Mümkün mü ?

Leblebi nohutun günler süren işlemlerden geçirilmesiyle elde edilen bir kuruyemiş türüdür.

Nohut 3 ayrı günde 3 kez tavlama işlemine yani ısıtılma işlemine tabi tutulur. 3. tavlamadan sonra bir alana serilerek dinlenmeye bırakılır. Bu yaklaşık 15 günlük bir süreyi kapsar.

Leblebi yapılacağı günün akşamı ıslatılarak kabarması sağlanır. Ertesi gün leblebi yapılacağı tavada önce ısıtılır, sonra “mafrak” denilen aletle hafifçe bastırılarak kabuklarının çıkarılması sağlanır.

Nohut binlerce yıldır Ortadoğu ülkelerinde yetiştirilmektedir.

Zengin bir vitamin, mineral ve lif kaynağı olarak nohut, sindirimi iyileştirmek, kilo yönetimine yardımcı olmak ve çeşitli hastalık riskini azaltmak gibi çeşitli sağlık yararları sunabilir.

Ek olarak, nohut protein açısından zengindir ve vejetaryen ve vegan diyetlerinde etin yerini mükemmel bir şekilde alır.

Leblebi Kaç Kalori ?

28 gram leblebi sadece 120 kaloridir.

İşte Leblebinin 8 faydası

1. Besleyicidir

28 gram leblebi 120 kalori sağlayan ılımlı miktarda kalori içerir. Bu kalorilerin yaklaşık % 67’si karbonhidratlardan gelirken geri kalanı protein ve az miktarda yağdan gelir.

Nohut ayrıca çeşitli vitamin ve minerallerin yanı sıra yeterli miktarda lif ve protein sağlar.

28 gramlık bir porsiyon aşağıdaki besin maddelerini sağlar:

Kalori : 120  – Günlük ihtiyacın %6

Protein :  Günlük ihtiyacın %12

Yağ : Günlük ihtiyacın %4

Lif : Günlük ihtiyacın %18

Şeker : Günlük ihtiyacın %4

Sodyum : Günlük ihtiyacın %4

Kalsiyum : Günlük ihtiyacın %0

Folat: Günlük ihtiyacın  %12

Demir: Günlük ihtiyacın %8

Fosfor: Günlük ihtiyacın %5

Bakır: Günlük ihtiyacın %5

Manganez: Günlük ihtiyacın %14

2. İştahınızı Kontrol Altında Tutmaya Yardımcı Olur

Nohuttaki protein ve lif iştahınızı kontrol altında tutmanıza yardımcı olabilir.

Protein ve lif, sindirimi yavaşlatmak için sinerjik olarak çalışır ve bu da tokluğu artırmaya yardımcı olur. Ek olarak, protein vücuttaki iştah azaltıcı hormon düzeylerini artırabilir.

3. Bitki Bazlı Protein Sağlar

Nohut, bitki bazlı protein açısından harika bir kaynaktır ve bu da onları hayvansal ürünler yemeyenler için uygun bir gıda seçimi haline getirir.

28 gramlık bir porsiyon, siyah fasulye ve mercimek gibi benzer gıdalardaki protein içeriğiyle karşılaştırılabilir olan yaklaşık 3 gram protein sağlar.

Nohuttaki protein, tokluğu artırmaya ve iştahınızı kontrol altında tutmanıza yardımcı olabilir. Protein ayrıca kilo kontrolü, kemik sağlığı ve kas gücünü korumadaki rolüyle bilinir.

Bazı araştırmalar, nohuttaki proteinin kalitesinin diğer baklagil türlerinden daha iyi olduğunu ileri sürmüştür. Bunun nedeni, nohutların metionin dışında neredeyse tüm temel amino asitleri içermesidir.

Bu nedenle tam bir protein kaynağı değildirler. Diyetinizdeki tüm amino asitleri aldığınızdan emin olmak için nohutu kepekli tahıllar gibi başka bir protein kaynağı ile eşleştirmek önemlidir.

4. Kilo Vermenize Yardım Eder

Nohut, kilonuzu kontrol etmenize yardımcı olabilecek çeşitli özelliklere sahiptir.

İlk olarak, nohutloldukça düşük bir kalori yoğunluğuna sahiptir.

Ayrıca, nohuttaki protein ve lif, iştah azaltıcı etkileri ve öğünlerde kalori alımını azaltmaya yardımcı olma potansiyeli nedeniyle kilo yönetimini destekleyebilir.

Bir çalışmada, düzenli olarak nohut yiyenlerin obez olma olasılığı % 53 daha az bulunmuştur.

Ek olarak, başka bir meta-analiz, her gün nohut gibi en az bir porsiyon baklagil yiyenlerin, yemeyenlere göre % 25 daha fazla kilo verdiğini bulmuştur.

5. Kan Şekeri Kontrolü Sağlar

Nohut, kan şekeri seviyenizi yönetmenize yardımcı olabilecek çeşitli özelliklere sahiptir.

Birincisi, yemek yedikten sonra kan şekerinizin ne kadar hızlı yükseldiğinin bir göstergesi olan oldukça düşük bir glisemik indekse (GI) sahiptirler.

İkincisi, nohut, her ikisi de kan şekeri düzenlemesindeki rolleriyle bilinen iyi bir lif ve protein kaynağıdır.

Bunun nedeni, lifin karbonhidrat emilimini yavaşlatmasıdır, bu da kan şekeri seviyelerinde ani yükselme yerine sabit bir artışa neden olur.

Dahası, birkaç çalışma nohut tüketimini diyabet ve kalp hastalığı da dahil olmak üzere çeşitli hastalıkların riskinin azalmasıyla ilişkilendirmiştir. Bu etkiler genellikle kan şekerini düşürücü etkilerine atfedilir.

6. Sindirime Faydalıdır

Nohut, sindirim sağlığı için kanıtlanmış birçok faydası olan lifle doludur.

Nohuttaki lif çoğunlukla çözünürdür, yani suyla karışır ve sindirim sisteminde jel benzeri bir madde oluşturur.

Çözünür lif, bağırsaklarınızdaki sağlıklı bakteri sayısını artırmaya ve sağlıksız bakterilerin aşırı büyümesini önlemeye yardımcı olabilir. Bu, irritabl bağırsak sendromu ve kolon kanseri gibi bazı sindirim koşulları riskinin azalmasına neden olabilir.

7. Bazı Kronik Hastalıklardan Koruyabilir

Nohut, çeşitli kronik hastalık riskini azaltmaya yardımcı olabilecek çeşitli özelliklere sahiptir.

Kalp hastalığı

Nohut, kalp sağlığını artırma potansiyelleri için incelenen magnezyum ve potasyum gibi çeşitli mineraller için harika bir kaynaktır.

Bunun nedeni, kalp hastalığı için önemli bir risk faktörü olan yüksek tansiyonun önlenmesine yardımcı olabilmeleridir.

Ek olarak, nohuttaki çözünür lifin, yükseldiğinde kalp hastalığı riskini artırabilen trigliserit ve “kötü” LDL kolesterol seviyelerini düşürmeye yardımcı olduğu gösterilmiştir.

Nohut yemek, kolon hücrelerinde iltihaplanmayı azaltma ve muhtemelen kolon kanseri riskini azaltma potansiyeli nedeniyle incelenen bir yağ asidi olan vücudun butirat üretimini teşvik edebilir.

Ayrıca nohut, belirli kanserlerin gelişmesini önlemeye yardımcı olabilecek bitki bileşikleri olan saponinlerin kaynağıdır. Saponinler ayrıca tümör büyümesini engellemedeki rolleri açısından da incelenmiştir.

Nohut ayrıca meme ve akciğer kanseri riskini azaltmaktan sorumlu olabilecek B vitaminleri de dahil olmak üzere kanser riskinizi azaltabilecek birkaç vitamin ve mineral içerir.

8. Ucuz ve Diyetinize Eklemesi Kolaydır

Oldukça uygun fiyatlı ve kullanışlıdırlar. Dahası, nohut çok yönlüdür ve çeşitli yemeklerde kullanılabilir.

Ayrıca nohut püresi, tahin, zeytinyağı, limon suyu, tuz ve sarımsakla yapılan bir sos olan humusun da ana maddesidir. Humus’u mağazadan satın alabilir veya bu tarifte olduğu gibi kendi başınıza yapabilirsiniz.

Özetle sağlıklı kalmak ve zayıflamak isteyenler leblebiye ağırlık verebilir.

 

 

Benzer Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.