Menü Kapat

Kavun’un Faydaları Neler ?

Kavun, tatlı özsuyu tipik olarak açık yeşil, derisi ise beyaz-sarı bir tonda, Dünya çapında yaygın tüketilen bir meyvedir. Tatlılarda, salatalarda, atıştırmalıklarda ve çorbalarda da kullanılabilir.

En büyük çekiciliği tadı olsa da, aynı zamanda besleyicidir ve çeşitli faydalar sağlayabilir.

İşte Kavun’un 9 şaşırtıcı faydası

1. Besinler Açısından Zengin

Kavun’un çeşitli besin profili, tartışmasız en değerli varlığıdır.

Çeşitli besinler ve bitki bileşikleri, birçok potansiyel sağlık yararından sorumludur.

1 bardak (177 gram) Kavun porsiyonu şunları sağlar:

Kalori: 60 (günlük ihtiyacın % 3’ü)

Karbonhidrat: günlük ihtiyacın % 5’i

Lif: günlük ihtiyacın % 6’sı

Protein: günlük ihtiyacın % 3’ü

Yağ: 0 gram

C Vitamini: günlük ihtiyacın % 72’si

B6 Vitamini: günlük ihtiyacın % 8’i

Folat: günlük ihtiyacın % 8’i

K Vitamini: günlük ihtiyacın % 4’ü

Potasyum: günlük ihtiyacın  % 10’u

Magnezyum: günlük ihtiyacın  % 5’i

Bakır: günlük ihtiyacın % 8’i

Manganez: günlük ihtiyacın % 3’ü

Ek olarak, meyvesi ve tohumları ayrıca beta-karoten (A vitamini), fitoen, kersetin ve kafeik asit gibi güçlü antioksidan kapasiteye sahip bileşikler içerir.

2. Kan Basıncını Düşürmeye Yardımcı Olur

Genel olarak, meyve ve sebzelerden zengin bir diyet, yüksek tansiyon ve kalp hastalığı riskinin azalmasıyla ilişkilidir.

Daha spesifik olarak, düşük sodyumlu bir diyetin ve yeterli potasyum alımının kan basıncı düzenlemenizi olumlu yönde etkileyebileceği iyi bilinmektedir.

Kavun, düşük sodyum ve potasyum açısından zengin bir meyve olduğundan, sağlıklı kan basıncı seviyelerini korumanıza yardımcı olabilir.

Potasyum alımınızı artırmak istiyorsanız, diyetinize Kavun eklemeyi deneyin. Günlük ihtiyacınızın % 10’umu sağlayan 1 fincan (177 gram) porsiyon ile iyi bir potasyum kaynağıdır.

3. Kemik Sağlığı İçin Çok Önemli Besinler İçerir

Folat ayrıca B-9 vitamini olarak da bilinir. Folat, gıdalarda doğal olarak bulunduğunda kullanılan terimdir. Folik asit, takviyeler ve güçlendirilmiş gıdalar için kullanılan terimdir.

Folat, spinal bifida gibi nöral tüp doğum kusurlarını önlemesiyle ünlüdür.

Ayrıca :

bazı kanser riskini azaltmak
daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulmasına rağmen, yaşlanmaya bağlı hafıza kaybını azaltmak ve kansızlıktan korunmak için de gereklidir.

Hamile ve doğurganlık çağındaki kadınların günlük 400-600 mikrogram folat tüketmesi gerekiyor.

13 yaşından büyük erkekler 400 mikrogram tüketmelidir. 

Kavun, folat, K vitamini ve magnezyum dahil olmak üzere güçlü kemikleri onarmak ve korumak için hayati önem taşıyan birkaç besin içerir.

Folat, yüksek seviyeleri zamanla azalan kemik mineral yoğunluğuyla bağlantılı olan homosistein’in parçalanması için gereklidir.

Folat ve kemik sağlığı arasındaki ilişki hakkında kesin sonuçlar çıkarmak için daha fazla araştırmaya ihtiyaç duyulsa da, Kavun gibi folat içeren yiyecekler yemek, homosistein düzeylerinin normal aralıkta kalmasını sağlayarak sağlıklı kemikleri teşvik edebilir.

K vitamini, osteokalsin olarak bilinen kemikte önemli bir yapısal proteinin üretiminde yer alır. Bu nedenle, sağlıklı kemikler için yeterli K vitamini alımı şarttır. 

Ayrıca bir porsiyon Kavun ile günlük magnezyum ihtiyacınızın yaklaşık % 4’ünü karşılayabilirsiniz. Magnezyum, kemik sağlığı için hayati önem taşıyan başka bir besindir.

Kavun ayrıca kalsiyum, fosfor ve çinko dahil olmak üzere az miktarda diğer kemik destekleyici besinleri içerir.

4. Kan Şekeri Kontrolünü İyileştirebilir

Bazı araştırmalar, kavun gibi meyveleri düzenli olarak yemenin sağlıklı kan şekeri düzeylerini artırabileceğini göstermektedir.

Yarım milyon insanda yakın zamanda yapılan yedi yıllık bir araştırma, günlük taze meyve tüketenlerin, nadiren meyve yiyenlere kıyasla diyabet geliştirme olasılığının % 12 daha az olduğunu buldu.

Kavun, kan şekerinizi geçici olarak yükseltebilecek karbonhidratlar içermesine rağmen, zamanla kan şekeri kontrolünü iyileştirmeye yardımcı olabilecek lif ve diğer besinleri de sağlar.

5. Elektrolit ve Su Açısından Zengin

Hidrasyon denilince akla ilk gelen sudur. Bununla birlikte, etkili ve düzgün bir şekilde nemlendirmek için vücudunuzun bundan daha fazlasına ihtiyacı vardır – elektrolitlere de ihtiyacı vardır.

Kavun yaklaşık % 90 sudur ve potasyum, magnezyum, sodyum ve kalsiyum gibi elektrolitler içerir.

6. Sağlıklı Cildi Destekleyebilir

Kavun yemek, yüksek C vitamini içeriği nedeniyle sağlıklı cildi destekleyebilir.

Cilt dokunuzu onarmak ve korumak için hayati önem taşıyan önemli bir yapısal protein olan kolajen’in uygun üretimi için yeterli C vitamini alımı zorunludur.

Ek olarak, C vitamini güçlü bir antioksidan olduğundan, bazı araştırmalar cildinizi güneş hasarına karşı koruyabileceğini gösteriyor.

Kavun mükemmel bir C vitamini kaynağıdır – tek bir fincan (177 gram) günlük ihtiyacınızın % 72’sini sağlar.

7. Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirir

C vitamini aşağıdakilerin üretiminde yer alır:

kan damarları
kıkırdak
kas
kemiklerdeki kolajen

C vitamini açısından zengin yiyecekler yemek, soğuk algınlığınızda semptomlarınızı azaltmaya yardımcı olabilir.

C vitamininin yetişkinlerde soğuk algınlığını süresini % 8 oranında azalttığı bulunmuştur. 

C vitamini, bağışıklık fonksiyonunu destekleme rolüyle bilinir.

Aslında araştırmalar, yeterli miktarda C vitamini alımının zatürre ve soğuk algınlığı gibi çeşitli solunum ve sistemik enfeksiyonları hem önleyebileceğini hem de tedavi edebileceğini düşündürmektedir.

8. Sindirimi Teşvik Eder

Kavun, sindirim sağlığını iyileştirdiği iyi bilinen bir besin maddesi olan lif içerir.

Yeterli diyet lifi alımı, kan şekeri tepkisini yavaşlatır ve bağırsak düzenini ve sağlıklı bağırsak bakterilerinin büyümesini destekler.

Tek bir fincan (177 gram), lif için RDI’nin % 6’sını sağlar. Diğer birçok meyve porsiyon başına daha fazla lif içerse de, yine de günlük lif alımınıza katkıda bulunabilir.

9. Göz Sağlığını Destekler

Kavun tek bir fincan (177 gram) olarak A vitamininin günlük ihtiyacının % 33’ünü sağlar. Aşağıdakilerden daha fazla A vitamini (beta-karoten) içerir:

kayısı
greyfurt
portakal
şeftali
mandalina
nektarin
Mango

Beta-karoten bir karotenoid türüdür. Karotenoidler, meyve ve sebzelere parlak renklerini veren pigmentlerdir. Bir kez yenildiğinde, beta-karoten ya A vitaminine dönüştürülür ya da vücudunuzdaki hücrelere saldıran serbest radikallerle savaşmaya yardımcı olmak için güçlü bir antioksidan görevi görür.

A vitamini aşağıdakiler için önemlidir:

Göz sağlığı
Sağlıklı kırmızı kan hücreleri
Sağlıklı bir bağışıklık sistemi

Kavun ayrıca 2 güçlü antioksidan içerir: lutein ve zeaksantin.

Bu karotenoid bileşiklerin göz sağlığını desteklediği ve yaşa bağlı görme kaybının gelişmesini engellediği iyi bilinmektedir.

10. Diyetinize Eklemek Kolay

Diyetinize kavun eklemek kolaydır, çünkü hem yaygın olarak bulunur ve fiyatı uygundur.

Dolaysıyla gerek genel sağlık gerekse diyet sırasında kan şekerinizin aşırı düşmesinden korunmak için Kavun tüketebilirsiniz.

 

 

Benzer Yazılar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.